Litoral Romania.
 Alta banana
Politica de confidentialitate

Litoral Romania 2008

Pagina contine cateva instantanee comentate de la mare, mai precis din

statiunea Eforie Sud, Romania, 2008.

Tv Live Romania

Bucuresti

Gradina

Auto-moto

Litoral

Ne-am sculat la 5 de dimineata

caci “asa se pleaca la mare”.

Cam asa arata rasaritul soarelui pe la 6 dimineata cand gonesti pe autostrada cu 190 km la ora.

Pe la 8:30 am ajuns la mare, in statiunea Eforie Sud. Cerul e senin si aerul e grozav. Nu mai avem rabdare sa mergem la plaja si sa facem o baie.

Asa arata statiunea Eforie Sud vazuta dinspre plaja.

In plan indepartat se vede Hotel Europa din Eforie Nord, cele doua statiuni sunt foarte apropiate.

De doua-trei ori pe zi acest mini-avion survoleaza plaja insotit si de cate o reclama. Daca n-ar barai motorul ai zice  ca-i vreun pescarus mai mare.

Pe plaja, in afara de soare si vant, te oboseste zgomotul continuu de valuri, chiotele copiilor, chiraitul pescarusilor... Cauti atunci ceva, altceva... si daca cauti bine chiar gasesti.

Sa nu uit ! Desi fetele sunt frumoase, timpul e bun si apa marii e calda, m-a impresionat in mod neplacut mizeria de pe plaja. Peste tot, asa cum bine vedeti, chistoace si hartii.

Am baut o cafea la o terasa de pe plaja. N-am fotografiat-o pentru ca nu se merita “sa stric filmul”. Sunt fumator si i-am rugat pentru o scrumiera (nici o masa nu avea asa ceva). Mi-au raspuns: nu avem scrumiere, dar aruncati-le jos, ca le ia vantul !!!

Si tocmai cand scuturam eu scrumul tigarii “in vant”, la masa vecina a venit sa se odihneasca si sa bea o bere o femeie mult “bronzata” decat restul lumii si care vindea mere glasate. Se pare ca s-a saturat lumea de porumb fiert...

In fine, pe la ora 13 am cam terminat cu plaja, am mers sa mancam ceva si sa dormim putin.

Nu m-am putut abtine sa nu mai fac o poza marii in locul intitulat “Splendid Beach”.

Si cum ne indreptam asa, cam obositi, spre “casa”, tot am mai gasit ceva care sa merite atentia.

“Ce s-or plimba draga aistia pe drumuri toata ziua ? Du-te la plaja, vino acasa, du-te la plaja, vino acasa...”

Nu stiu cat costa o plimbare cu banana, dar tine cam vreo 20 de minute si se pare ca este distractia preferata a multora in prima parte a zilei.

De la distanta este foarte amuzant sa-i vezi cum cad cu totii in apa atunci cand barca cu motor care tracteaza acest mic monstru gonflabil coteste brusc. Pur si simplu banana este smucita, chiar se indoaie de la jumatate, iar “calatorii” sunt azvarliti in apa.

Se lasa seara si toata lumea iese la plimbare. Anul asta atractia principala la mare au fost cateva grupuri de sud-americani (formate din cate 3-4 insi), grupuri care dau aproape in fiecare seara un spectacol muzical si coregrafic gratuit.

Muzica lor este placuta, dansul la fel. Nu cer nici un fel de taxa pentru concertele pe care le dau in aer liber.

Pe tot parcursul prestatiei lor artistice, unul dintre ei sta deoparte si vinde suveniruri (sau s-o zice “suvenire” ?): bratari, maracasuri, obiecte decorative cu motive traditionale din tara lor natala (cei din imaginea alaturata sunt din Ecuador). In spatele “scenei” au montat un generator suficient sa furnizeze curent pentru instalatia de sunet si lumina.

Cei din imaginea alaturata sunt din Peru, desi interpreteaza aceleasi melodii ca si cei dinainte, melodii continute toate pe un album intitulat “Indian Dream”. Desi incep sa cante la lasarea serii, spectacolul lor se prelungeste pana pe la miezul noptii, cand inca le auzi acordurile instrumentelor traditionale la care interpreteaza.

Costumele sunt foarte frumoase, viu colorate.

Instrumentele lor sunt un fel de naiuri si flauturi pe care le schimba intre ele din cand in cand. De asemenea, in afara de “interpretul principal” care canta si cu vocea dar si la instrument, ceilalti il acompaniaza la instrumente muzicale mai usor de folosit (maracasuri, tamburine, tobe, etc.).

Oricum, decat manelele astea de care ne-am cam saturat cu totii, spectacolul lor este binevenit si aduce o pata de culoare in viata de seara de la mare.

In caz ca sunteti interesati in a-i vedea cum canta, am reusit si-am filmat un cantec de-al acestora din Peru, pentru vizionare dati click pe imagine sau aici. (Film codat cu DivX, rezolutie 320 cu 240 pixelli).

Pe 31 August, ultima zi de vara, s-au aprins luminile de pe plaja de la Splendid Beach, si mi-am zis sa mai fac inca o fotografie.

Desi sunt locuri mult frumoase si interesante pe tot litoralul romanesc, nici la televizor, nici chiar pe internet nu auzi decat de Mamaia si Constanta, celelalte statiuni parca nici n-ar exista. Exista...

In speranta ca v-au placut pozele si comentariul insotitor

va multumim ca v-ati pierdut timpul cu noi si va mai asteptam... la mare...